adamPOLAND Posted November 24, 2019 Posted November 24, 2019 Witam,pamiętam jak były fajne baretki , dlaczego one przestały być robione ? Jak są ,to gdzie mam ich szukać ? Czekam na odpowiedź , czy dodane to bedzie do następnej wersji modpacka albo czy jakiś link do modów,które nie są w modpacku do ściągnięcia i podania jak je wgrać . Quote
Administrator Aslain Posted November 24, 2019 Administrator Posted November 24, 2019 WG przestalo udostepniac taki specjalny rodzaj swf zwany external swf z plikiem ktory zawiera te beretki, i od tego czasu nikomu sie nie chce tego robic w hud_lib.swf, za duzo roboty, do tego stworzy to problemy z kompatybilnoscia z niektorymi modami jak zmienione ikonki torped itp. Moze w przyszlosci cos sie poprawi, tak czy siak autorzy tych modow zaprzestali ich aktualizacji i jest jak jest. Quote
Ninjahouse Posted September 12 Posted September 12 Czy aktualnie bez udostępnienia czegokolwiek przez WG jest możliwe zrobienie wolnej kamery w porcie tak aby umieścić widok z perspektywy 1-osoby na pokładzie dowolnego okrętu, a jednocześnie nie wpakowując się kamerą pod obiekt okrętu lub do środka modułów i nie wyjeżdżając nią poza scenę? Bo obecna kamera, to praktycznie widok z drona - wygodny do bitwy, ale niezbyt realistyczny i pozostawiający wiele szczegółów okrętu zbyt małymi. Celem byłaby możliwość poruszania się kamerą po pokładzie każdego okrętu tak jak każdy członek załogi ze skalowaniem poziomu kamery 1,7m nad pokładem lub zewnętrznymi schodami oraz przypięcia widoku do kluczowych elementów okrętów takich jak mostek lub główny oraz zapasowy dalocelownik i ewentualnie bocianie gniazdo. W wersji najlepszej do uzyskania takie same pozycjonowanie kamery możliwe w trakcie bitwy na własnym okręcie lub po zatonięciu na wszystkich okrętach obserwowanych (być może również okrętach drużyny przeciwnej). Chodzi mi o uzyskanie efektu fotografa robiącego zdjęcia z pokładu okrętów w porcie i w trakcie bitwy (plus mostek, czyli perspektywa kapitana oraz dalocelownik, czyli perspektywa celowniczych). WG chwali się, że ich modele okrętów są dopracowane w najmniejszych szczegółach, ale właściwie nie chce pozwolić na to aby ta praca została wykorzystana lub zweryfikowana inaczej niż przez okazjonalne robienie filmików z free kamery, która nie jest dostępna dla graczy tak jak byłoby to możliwe gdyby komuś chciało się to zrobić. Wiem, że potrzebny jest dostęp do danych jak najbardziej szczegółowych konturów wyrenderowanego modelu okrętu, aby blokować poruszanie się kamery pod te kontury i obracanie widoku w ich kierunku w zbyt bliskiej odległości (np. 0,3m). W najlepszej opcji byłyby to dane jakie przeliczane są dla pocisku trafiającego w model ponieważ wystarczyłoby ruch kamery blokować przy próbie przekroczenia pancerza lub modułu, co zabezpieczyłoby widok przed znalezieniem się w modelu. Najprościej byłoby ograniczyć ruch kamery do wszelkich poziomych konturów okrętu z wyłączeniem przesuwania się jej po zbyt pochyłych powierzchniach konturu takich jak pionowe ściany czy przednie pochylone płyty wież poniżej progu 0,3..0,5m , ale jednocześnie pozwolenie na przesuwania się nad konturami schodów zewnętrznych między pokładami, które mogą mieć nachylenie nawet do 80º, a drabinki to nawet 90º (dlatego wersja minimum, to tylko główny, najniższy pokład). No i oczywiście przypięte pozycje kamery takie jak mostek, dalocelownik czy bocianie gniazdo musiałyby być w jakiś sposób ustalone dla każdego modelu osobno (nawet zdobyte organoleptycznie czyli po prostu przy pomocy pozycjonowania wolnej kamery). Mógłbym to zaprogramować, ale przypuszczam, że niezbędne byłoby dotarcie do API kamery oraz wyrenderowanego modelu okrętu. Możliwe jednak, że te dane w jakiś sposób są już dostępne, tylko nikt ich nie wykorzystuje. Stąd pytanie. Adam ninjahouse (at) interia.eu Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.